توصیه‌هایی برای کنکور ارشد مدیریت

توصیه‌هایی برای کنکور ارشد مدیریت

راهنمایی‌ها و توصیه‌های کمتر گفته شده درباره کنکور ارشد مدیریت (مخصوصا گرایش بازرگانی)
توصیه‌هایی برای کنکور ارشد مدیریت

توصیه‌هایی برای کنکور ارشد مدیریت

راهنمایی‌ها و توصیه‌های کمتر گفته شده درباره کنکور ارشد مدیریت (مخصوصا گرایش بازرگانی)

نکات مهم درباره مطالعه درس زبان انگلیسی

برای آمادگی در درس زبان باید در سه حوزه واژگان ، گرامر و درک مطلب تمرین کنید . مطمئنا شاه کلید این درس واژگان است طوری که حتی بخش گرامر نیز (مخصوصا در چند سال اخیر ) متاثر از واژگان است .منبع قطعی برای واژگان و اصولا درس زبان معرفی نشده و نمی‌شود . به همین دلیل دست طراحان در این درس مخصوصا بخش واژگان کاملا باز است .

غیر از منابع معروفی که می‌شناسید (مانند 504 ، essential words  )‌ به نظرم بهترین و ضروری‌ترین منبع لغات کنکورهای سال‌های گذشته است .  

  
 

فرآیند تسلط بر درس زبان ، بلند مدت است و بهتر است در یک برنامه بلند مدت با پیشرفت تدریجی طی شود تا یک برنامه فشرده. نکته ضروری این جاست که نباید انتظار داشت نتایج حاصل از مطالعه زبان با دروس دیگر مشابه باشد . مثلا شاید شما با 10 ساعت مطالعه ریاضی بتوانید به 3 یا 4 سوال کنکور به طور قطعی پاسخ دهید اما در مورد زبان لزوما قرار نیست این اتفاق بیفتد و حتما باید انتظارات واقع بینانه درباره این درس داشته باشید.


واژگان:

حدودا 10 سوال اول کنکور و این درس مستقیما بازه لغت شما را امتحان می‌کند . که معمولا مشکل‌ترین بخش زبان است . مهم‌ترین منبع لغات پرتکرار کنکورهای قبلی‌ست . و منابع معرفی شده در انتهای متن .

پیشرفت در این بخش کاملا زمان‌بر و کند است . اصلا از این که بعد از مدت زیادی تمرین واژگان باز هم قادر به پاسخگویی مثلا بالاتر از 30 درصد سوالات واژگان نیستید ،‌نگران نشوید .

حتی کسانی که رشته کارشناسی‌شان زبان بوده ، اذعان به ساده بودن این بخش نمی‌کنند .

ریسک در این قسمت زیاد است ، چون طراحان عمدا لغات کم تکرار و ناآشنا می‌دهند . امتیازآورترین بخش زبان از سوال 11 به بعد است ! پس اصلا نگران تعداد زیاد نزده از بخش واژگان نشوید . 

واژگان زبان چند معنایی هستند ، از همین جهت باید سعی کنید تسلط کافی روی تمام معانی یک لغت داشته باشد.


کلوز تست :

سوالات این بخش معمولا از گرامر و اصطلاحات زبان است . در گرامر مباحث ساختار جمله ، افعال (مخصوصا فعلا مجهول ، زمان و ...) و حروف اضافه پرتکرارترین بوده‌اند . برخی مواقع هم باید با اصطلاحات و کاربردهای خاص واژگان آشنا باشید.

اهمیت سوالات گرامر در سال‌های اخیر کاهش یافته ، طوری که فقط در همین بخش از گرامر سوال می‌آید .


درک مطلب ::

معمولا 3 متن داده می‌شود . محتوای متون هم اکثر مواقع تخصصی‌ست . البته در رشته مدیریت واژگان تخصصی آن‌چنان از معنای عمومی خود دور نیستند . ابتدای امر یک نگاه گذرا به سوالات و خط اول هر پاراگراف خالی از لطف نیست . بهترین پیشنهاد برای این بخش ، مطالعه متون سال‌های قبل و البته دقت در درک مطلب است . بر خلاف ادعای کتب تست ، این بخش آن قدرها هم تکنیکی نیست که با چند راهبرد و فن بتوان به سوالات آن پاسخ صحیح داد .

در مطالعه متن ، حتما حواستان به وقت هم باشد . در متن غرق نشوید . دنبال جواب سوال‌های متن بگردید نه چیز دیگر! البته بعد از آشنایی نسبی با متون و درک مطلب (در مطالعاتی که برای آمادگی کنکور انجام می دهید) زمان را لحاظ کنید .


فرصت کوتاه ، درصد پایین :

کسانی که نمی‌خواهند وقت زیادی روی زبان بگذارند و درصد پایین می‌خواهند ، بدون شک ، تنها بخش مورد توصیه سوالات درک مطلب است چون ریسک کمتری دارد .

در همین رابطه بخوانید::
لغات پرکاربرد زبان در کنکور ارشد + ترجمه فارسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد